FANDOM

Ildrav er den andenstørste by i Fyrstedømmet Ildrav-Olimaria. Byen fungerer som fyrstedømmets anden hovedstad.

Byen har 26912 indbyggere i byen og det omkringliggende område.

Historie:

Ildrav blev grundlagt som adelig hovedstad for Hertugdømmet Ildrav i år 370. Efter sammenlægningen af Hertugdømmet Ildrav med Fyrstedømmet Olimaria i år 788 blev hovedstaden flyttet til Olimaria By.

Byen er fødeby for Fyrst Solran I og Herug Lidanas Argaii arvingen til Olimarias trone.

Fyrstelig hovedstad:

Byens funktion som fyrstedømmets anden hovedstad ligger i byens tidligere placering som hovedstad i Hertugdømmet Ildrav. Byen fungerer derfor som den officielle sommerresidens for Fyrsten af Olimaria og dennes familie.

Byen har en rådsbygning identisk med den som ligger i Olimaria by. Her samles Olimarias Rigsforsamling når fyrsten opholder sig i sin sommerby. Paladset og rådsbygningen er beskyttet af et regiment af Den Olimariske Garde.

Økonomi:

Byens økonomi er drevet hovedsageligt af handel med korn og ædelstene. Nyopdagede forekomster af Rou-Kvarts og Fedtsten har draget ny opmærksomhed til byen.

Byen er hjemsted for store dele af fyrstedømmets militær og den handel der følger med dette spiller også en stor rolle i byens økonomi.

Forsvar:

Byens mure og stærke porte gør byen til en af fyrstedømmets mest forsvarede byer da det er de færreste byer i fyrstedømmet som har reelle stenmure.

Byen forsvares af I, II og III Ildravlegion og I Ildrav-Rytteri.