Lidanien Wiki
Advertisement

Kongen og Dronningen af Lidanien, De af guderne erklærede: bærere af Midnatskronen, efterkommere af Det Lidanske Hus, Regenter af De sydlige riger og Religionernes beskytter.

Kong Antonias I og Dronning Lathia. Konge og Dronning af Lidanien. Hertug Antonias af Laborania blev i år 1000, under Kongevalget i Luternia, valgt til konge af Lidanien og blev samme nat kronet til konge og overrakt Midnatskronen af Legendernes Budbringere.

Hertug Antonias Laborania blev født som yngste søn af afdøde Fyrst Arkhand III af Laborania i Indulstira, og fik titlen Hertug af Laborania. Antonias blev i år 995 gift med Lathia Isiln, datter af Greven af Kolstan. Efter den Elvisk-Laboranske krig bosatte familien sig i Luternia.

Komtesse og Højfrue Lathia Isiln blev født som ældste datter af Grev Sentos af Kolstan. Hun har sammen med Antonias sønnen, Kronprins Lidan.

Kongen og dronningen bor på det kongelige palads i Silmaria det meste af året og er til tider at finde på familiens landsted nær Luternia. Kongen og dronningen rejser hvert år rundt til de fyrstelige hovedstæder hvor de opholder sig i den tid de finder passende.

Advertisement