Lidanien Wiki
Advertisement

Lorén er en stille handelsby i de sydlige sumpområder i Fyrstedømmet Ølandar.

Byen har kun 512 indbyggere i og omkring byen. Selvom byen ikke har noget stort at tale om blev byen i år 1001 grundlag for hele kongerigets opmærksomhed under sumpkrigen imod kong Antonias I.

Historie:

Byens grundlæggelsestidspunkt kendes ikke. Men man ved at en af de få veje over grænsen ud af kongeriget går igennem byen. Og tidlige kilder omtaler en kro i dette område så tidligt som i år 320.

Byen er vokset stille og roligt og til trods af byens negative omtale og forhold til resten af riget vokser byen stadig.

I år 1001 forsvandt byens borgmester og hans familie samt flere og flere borgere. Dette udløste den såkaldte Sumpkrig.

Økonomi:

Byen økonomi er hovedsageligt drevet af træhandel og told af den handel der kommer over grænsen. Indtil år 1001 var Degaro, den driftigste forretning i byen. Men dette ændrede sig efter Sumpkrigen.

Forsvar:

Byen forsvaret permanent af en kampdeling fra Den Kongelige Hær. Byen har udover dette ingen yderligere forsvarsmidler. Byen er kendt som en af de få i kongeriget som har en aktiv fred imellem byen og de lokale orkstammer.

Magerdømmet Mystrala har vist interesse i byen siden Sumpkrigen og stadig flere magere besøger byen og det lokale magerkonklave.

Sumpkrigen:

Sumpkrigen opstod under kong Antonias I rundrejse i kongeriget da han i oktober tog ophold i byen.

Kongen ankom til byen tidligt en morgen og straks efter begyndte der at ske underlige ting; folk forsvandt og meldinger om monstre og spøgelser kom overalt i byen.

Dette kulminerede dagen efter i storkonflikt imellem alle byens interne fraktioner, byens forskellige templer gik i kamp imod hinanden og samme nat blev byen angrebet af en hær af monstre. Kampene blev vundet ved en kort alliance imellem orker, mennesker, elvere og alle templer i byen.

Senere blev det opdaget at Familien Degaro, byens rigeste handelsfamilie stod bag optøjerne. Og det blev offentliggjort at Degaro er en gren af De-Lis Slægten, som tabte kongevalget i år 1000.

Advertisement