Lidanien Wiki
Advertisement

Byen er en af de største byer i Tirrlock med sine 45019 indbyggere.

Machinotron fungere som anden hovedby i Fyrstedømmet Tirrlock og er hjemsted for Indulstrius-Religionen og størstedelen af indbyggerne lever af den religiøse handel.

Historie:

Byens grundlæggelse er ukendt. Men katakomber under byens ældste templer har vist at byens har eksisteret før et samlet Lidanien. Også omkring byen er der tydelige spor efter en pre-Lidansk kultur.

Byen blev i år 852 valgt til hovedsæde for Indulstrius-Religionen som nu dominerer by-billedet. Også Khaar-Religionen har store interesser i byen da Indulstrius-templernes teknologiske fremskridt ses som stor potentiel økonomisk gevinst.

Økonomi:

Byen drives af store handelslaug som styre byens forskellige handler og handelshuse. Disse huse er fordelt på forskellige religioner, men til stor irritation for dem alle ligger eksporten af næsten alle byens varer i hænderne på et handelshus styret af Khaar-templet i byen.

Byen er kendt for at have nogle af de laveste skatter i kongeriget.

Forsvar:

Byen har intet fyrsteligt forsvar ud over den By-garde som er styret af byens borgmester. Kun når den fyrstelige familie er i byen rykker den fyrstelige hær ind. Byen beskyttes samlet af forskellige præster og deres Tempel-Garde. Dette accepteres da byen har stor religøs betydning.

Byens forsvars anlæg regnes for det nordlige riges mest avancerede.

Advertisement