Lidanien Wiki
Advertisement

Vulkos er en driftig og stadigt voksende handelsby beliggende på Vulkos-øen. Byen har 1430 indbyggere som næsten alle er beskæftiget i handlen med krystal. Øen hører under Fyrstedømmet Ølandar.

Øens forekomster af krystal gør byens økonomi til en af de bedste i Ølandar.

Historie:

Byens grundlæggelse er ukendt men fund af tidligere bosættelser og ruiner på øen viser at øen tidligere har været en vigtig position. Disse fund af præ-Lidansk kultur er af samme slags som dem fundet på Kal-ø. Og det menes derfor at øerne har været under samme kultur eller rige.

Den første bosættelse fra Lidanien blev oprettet i 560 med det ene formål at samle og mine krystal.

Økonomi:

Denne krystal art er yderst sjælden og kan kun findes på denne ø. Dette gør varen utroligt lukrativ. Især iblandt præster som bruger den til at danne religiøse cirkler og del andre magiske formål.

Byens økonomi er bundet op på salget af denne krystal art, Krishago-krystal igennem handelsposterne i Petralun.

Forsvar:

Byen er forsvaret af en deling fra VII Ølandar-Infanterilegion der sender folk ind fra Østad. Samtidig er der konstant flådebevogtning af øen fra Den kongelige flåde fra Via Emera. Flådens opgave er et stoppe smugleri af krystal fra øen.

Konflikt med Fyrstedømmet Laborania:

Konflikten med Fyrstedømmet Laborania ligger i hvem Vulkos må sælge sin krystal til. Ifølge kongeligt dekret fra Tiranis I er det kun tilladt Petralun, en grænseby og handelspost i Fyrstedømmet Laborania at importere krystal fra øen.

Dette har vakt sotr forargelse hos Fyrsten af Ølandar der mener at eneretten til varer fra en ø som hører under ham burde gå til hans fyrstedømme. Og ikke en anden. Smuglingen af krystal fra øen til byer i Ølanfar er udbredt og dybt ulovligt. Storfyrstinden af Laborania har flere gange anklaget Ølandar for ikke at gøre nok for at komme smugleriet til livs.

Advertisement